בשנת 2016 הורה שר התיירות יריב לוין על הכנסתו של דירוג כוכבים על פי סטנדרטים ומאפיינים ברורים, לפי השיטה המקובלת בעולם לדירוג איכותם של מלונות. מטרתו של לוין הייתה ליצור מתאם בין דירוג הכוכבים של המלון, לבין מה שהוא  מציג לאורחיו בפועל. הרקע להחלטה זו נבעה מתלונות רבות של תיירים למשרד התיירות על רמת המלונות בארץ בפועל אל לדירוג הכוכבים בו הם התהדרו.

לאור ההחלטה, בתי מלון בכל הארץ שוקדים בשנים האחרונות על שדרוג המתקן והשירותים ללקוח, וזאת על מנת להגיע לדירוג כוכבים אטרקטיבי. אחת הדרכים בהן יכול יזם להעלות את רמת הדירוג של בית המלון שלו, היא השקעה בריהוט איכותי. ריהוט הינו אחד המדדים החשובים בדירוג המלון, כאשר ריהוט ישן, אף אם אינו פגום, מוריד את הדירוג משמעותית, וזאת בנוסף לפגיעה בחוויית הלקוח.

התחזית של המומחים בענף המלונאות, היא שרמת הריהוט בבתי המלון בישראל תעלה: לאור השינוי בשיטת הדירוג, בתי המלון רבים חייבים לחפש דרכים לשדרג את בתי המלון שלהם, על מנת להימנע מקבלת דירוג שאינו מחמיא. השקעה בריהוט איכותי היא דרך יחסית פשוטה לשדרוג בתי המלון, וזאת לעומת שיפוץ המלון, שהוא הליך מורכב ומסורבל, ומחייב סגירה של חלק מהמלון או כל המלון לתקופה ממושכת.

סיבה נוספת הגורמת לצפי הנ”ל בשדרוג הריהוט בבתי המלון, היא החשיפה של התייר הישראלי למלונאות בחו”ל: בשנים האחרונות, עם רפורמת “השמיים הפתוחים” והירידה בעלויות של הטיסות לחו”ל, התייר הישראלי נחשף יותר ויותר לרמה של עיצוב המלונות בחו”ל. כאשר התייר הישראלי  לן במלונות הזולים והיפים בחו”ל, הוא מתקשה להסביר את הפער ביניהם לבין המלונות היקרים בישראל, אשר לא אחת נראים פחות טוב מאלו בחו”ל. טעמו של התייר הישראל השתדרג, והמלונות הישראלים מבינים זאת ונערכים בהתאם.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *