תעשיית המלונאות בישראל משתנה רבות בשנים האחרונות. בין אם זו שינוי שיטת הדירוג, או טעמו המתפתח של התייר הישראלי, בתי מלון רבים ברחבי ישראל עוברים מתיחת פנים לא קטנה. אחת המגמות הנוספות אשר ניתן לזהות בתעשיית המלונאות, היא הגדילה במספרם של מלונות הבוטיק: לאור הקשיים הביורוקרטיים הבלתי נתפסים בישראל, קשה מאד להקים בתי מלון חדשים. לאור זאת, יזמים רבים מסבים בניינים קיימים למלונות בוטיק, שהרי יש ביקוש הולך וגובר לחדרי לינה בישראל לתיירים, והמלונות הקיימים לא מסוגלים לעמוד בביקוש.

מלון בוטיק הינו מלון המאופיין בעיצוב ייחודי ומוקפד יותר מאשר המלון המסחרי “הרגיל”. מלונות בוטיק מאופיינים בשימוש בולט בחפצי אומנות, ורמת אבזור וגימור גבוהים במיוחד. כמו כן, במלונות הבוטיק הקו המנחה לעיצוב יהיה אחיד לכל המלון: אפשרות אחת היא מלון המרוהט בסגנון עתיק, קרי רהיטים הנעשים תוך שימוש בחומרים איכותיים מיצרנים המתמחים בייצור רהיטים בסגנון עתיק. אפשרות שנייה היא ריהוט בסגנון מודרני ועדכני, צבעים קרים, טרנדים חדשים, שימוש גובר במתכות, עיצובים באלמנטים אבסטרקטיים וכדומה, כאשר המעצבים של חללי המלון מתמחים בעיצוב המודרני, ובוחרים ריהוט יוקרתי מיצרני רהיטים המתמחים בכל המגמות החדשות.

מלונות הבוטיק קטנים יותר לרוב, ולכן ישנה חשיבות רבה לתכולת הרהיטים העיצוביים בחללים המשותפים של המלון. בבתי מלון מסוג מלונות הבוטיק, נמצא הקפדה יתרה על שימוש ברהיטים העשויים מחומרי הגלם האיכותיים ביותר. אם יזם בעל מלון רוצה להפוך את כל המלון או חלק ממנו “לבוטיקי”, הדבר נעשה על ידי אפיון מיוחד, כמו למשל ספא מעוצב  בשיש איטלקי או סביבה עסקית, המכילה כל מיני שירותים הנדרשים לאנשי עסקים ( למשל שירותי מזכירות, חדרי ישיבות עם שולחנו אבירים, מערכת ומולטימדיה וכדומה).

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *